Z badań nad sylwetką absolwenta matematycznych studiów w Akademii Pedagogicznej w Krakowie w latach 2001-2007

Authors

  • Danuta Ciesielska Instytut Matematyki Uniwersytet Pedagogiczny ul. Podchorążych 2 PL-30-084 Kraków
  • Joanna Major Instytut Matematyki Uniwersytet Pedagogiczny ul. Podchorążych 2 PL-30-084 Kraków
  • Zbigniew Powązka Instytut Matematyki Uniwersytet Pedagogiczny ul. Podchorążych 2 PL-30-084 Kraków

Abstract

The main goal of our studies was eliciting the opinion of graduates and students of the last year of Master studies on the course for teachers of mathematics at the Pedagogical University of Cracow. The research method was a survey questionnaire.We were interested in opinions on the level of studies at the college, and professional skills acquired in the study process. Moreover, we asked the questions concerning the professional career.In the article we present the analysis of the replies of respondents to the questions of the evaluation questionnaire form.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Babiuch, M., Czerniawska, E.: 2002, Predykatory powodzenia na studiach, w: M. Ledzińska, G. Rutkowska, L.Wrona (red.), Osoba. Edukacja. Dialog,Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 61-70.

Ciesielska, D., Czaplińska, J., Powązka, Z.: 2004, Z badań nad egzaminami wstępnymi na studia dzienne na kierunek matematyka w Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 35-60.

Davis, B., Simmt, E.: 2006, Mathematics for Teaching: an Ongoing Investigation of the Mathematics that Teachers (Need to) Know, Educational Studies in Mathematics 61, 293-319.

Dybiec, Z., Szczepański, J.: 1993, Refleksje po egzaminie testowym z matematyki, w: B. Rabijewska (red.), Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki, cz. 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 173-190.

Jing, T.: 2007, The popularization of China’s higher education and its influence on university mathematics education, Educational Studies in Mathematics 66, 77-82.

Krygowska, Z.: 1982, Wprowadzenie w problematykę sesji naukowej nt. koncepcji kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych, Życie szkoły wyższej 3-4, 39-46.

Moszner, Z.: 2004, Refleksje na temat kształcenia nauczycieli matematyki, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 255-264.

Nowak, W.: 1985, Koncepcja ustalania celów kształcenia nauczyciela matematyki, Problemy studiów nauczycielskich 2, 7-41.

Nowecki, B. J.: 2004, Koncepcja kształcenia nauczycieli, w: Z. Kruszewski (red.), Nauczyciel wobec współczesnych wyzwań edukacyjnych, Materiały z konferencji zorganizowanej przez Komisję Nauki, Edukacji i Sportu Senatu RP w dniu 9 grudnia 2003 r., Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock, 35-42.

Report: 2005, Manchester Institute for Mathematical Sciences, 18/19 March, 2005, Where will the next generations of UK mathematicians come from?, Report of a meeting held in Manchester.

Szewczuk, W.: 1977, Zdolności – uzdolnienia, w: W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Fundacja Innowacja, Warszawa, 991-996.

Turska, D., Wiechnik, R.: 2002, Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne – testy zdolności czy wiadomości szkolnych, w: M. Ledzińska, G. Rutkowska, L. Wrona (red.), Osoba. Edukacja. Dialog, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 71-79.

Published

2017-07-26

How to Cite

Ciesielska, D., Major, J., & Powązka, Z. (2017). Z badań nad sylwetką absolwenta matematycznych studiów w Akademii Pedagogicznej w Krakowie w latach 2001-2007. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 2, 37–50. Retrieved from https://didacticammath.uken.krakow.pl/article/view/3773

Issue

Section

Contents